about woman

 

wedding-gamos-4ugamos-gr

Ποιο είναι το ιδανικό βάρος για γυναίκες;

0
Posted 07/01/2014 by about-woman in ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ποιο είναι το ιδανικό βάρος για γυναίκες;Ποιο είναι το ιδανικό βάρος για γυναίκες;

Οι περισσότερες γυναίκες έχουν μπει σε διαδικασία δίαιτας τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους έτσι ώστε να κάψουν το περιττό λίπος και να αποκτήσουν το ιδανικό βάρος. Ποιο είναι όμως πραγματικά το ιδανικό βάρος για γυναίκες; Με ποιο τρόπο υπολογίζεται αυτό; Μήπως το ιδανικό βάρος για γυναίκες υπολογίζεται με διαφορετικό τρόπο από ότι στους άντρες; Ας αρχίσουμε λοιπόν να απαντούμε τα ερωτήματα ένα ένα έτσι ώστε να λυθούν όλες οι απορίες.

Τι είναι το ιδανικό βάρος

Το ιδανικό βάρος ή φυσιολογικό βάρος είναι το βάρος αυτό που εξασφαλίζει μια καλή υγεία στον οργανισμό και δεν επιβαρύνει την λειτουργία της καρδιάς, δεν καταπονεί τον σκελετό και γενικά δεν δημιουργεί προβλήματα σε κανένα εσωτερικό όργανο του ανθρώπου. Επίσης μας εξασφαλίζει μειωμένο κίνδυνο σε πολλές ασθένειες και μας παρέχει καλύτερη ποιότητα ζωής. Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν ισχύει η έκφραση όσο πιο αδύνατη τόσο πιο κοντά προς το ιδανικό βάρος. Πολλές γυναίκες το παρακάνουν με τη δίαιτά τους με αποτέλεσμα να γίνονται αρκετά σκελετωμένες, μια κατάσταση που βρίσκεται αρκετά μακριά από το ιδανικό βάρος. Από την άλλη πλευρά, το περιττό λίπος που έχουν αρκετές αυξάνει αρκετά το σωματικό τους βάρος γεγονός που επιβαρύνει την υγεία τους άρα και αυτές βρίσκονται αρκετά μακριά από το ιδανικό βάρος.

Από τι εξαρτάτε το ιδανικό βάρος

Το ιδανικό βάρος εξαρτάτε από πολλούς παράγοντες. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι:

  • το φύλο: προφανώς το ιδανικό βάρος για άντρες είναι διαφορετικό σε σχέση με το ιδανικό βάρος για γυναίκες
  • το ύψος: βασικό ρόλο στον υπολογισμό του ιδανικού βάρους παίζει και το ύψος
  • την ηλικία: προφανώς ένα μικρό κορίτσι δεν έχει το ίδιο βάρος με μια γυναίκα
  • το ποσοστό λίπους: μία αθλήτρια λόγω των γυμνασμένων μυών και της αύξησης του μυικού ιστού μπορεί να ζυγίζει περισσότερο από μια συνηθισμένη γυναίκα παρόλο που το ποσοστό λίπους στο σώμα της είναι λιγότερο
  • το βάρος του σκελετού: μια γυναίκα με βαρύ κόκκαλο ζυγίζει περισσότερο από ότι μια γυναίκα με ελαφρύ κόκκαλο
  • το ιστορικό της υγείας ή του βάρους της γυναίκας

Πώς υπολογίζεται το ιδανικό βάρος για γυναίκες;

Αν πρόκειται για μια γυναίκα που είναι ενήλικας, δεν παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα υγείας που να επηρεάζουν το βάρος της, και δεν είναι αθλήτρια με πολύ αυξημένη μυική μάζα, τότε το ιδανικό βάρος της μπορεί να υπολογιστεί υπολογίζοντας τον δείκτης μάζας σώματος.  Στον παρακάτω πίνακα μπορείς να συμπληρώσεις τα στοιχεία σου (το βάρος σου και το ύψος σου) και αυτόματα θα υπολογιστεί ο δείκτης μάζας σώματος ΒΜΙ που έχεις.


Ο πιο εύκολος τρόπος για να εκτιμήσετε το ιδανικό σας βάρος στο σπίτι, περιλαμβάνει δύο μετρήσεις:

  • το Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και
  • την περιφέρειας μέσης

Ο ΔΜΣ (BMI) σας επιτρέπει να ελέγξετε την κατάσταση του βάρους σε σχέση με το ύψος σας και να εκτιμήσετε αν το βάρος σας βρίσκεται σε φυσιολογικά πλαίσια ή αν θεωρείστε υπέρβαρος, παχύσαρκος ή ελλιποβαρής. Χρησιμοποιείται με τον ίδιο τρόπο από άντρες και γυναίκες, ενώ διαφοροποιείται στα παιδιά και τους ηλικιωμένους.

Αντίστοιχα, η μέτρηση της περιφέρειας μέσης σας επιτρέπει να ελέγξετε την κατανομή του λίπους, με άλλα λόγια σε ποια σημεία συγκεντρώνετε το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους. Η πιο επικίνδυνη για την υγεία είναι η κεντρική κατανομή, όταν δηλαδή το λίπος είναι συγκεντρωμένο στην περιοχή της κοιλιάς.    

Τα όρια των τιμών της περιφέρειας μέσης διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο. Τα φυσιολογικά όρια για τις γυναίκες είναι <88 cm και για τους άνδρες <102 cm.

  • Αν ο ΔΜΣ είναι φυσιολογικός (18,5 – 25kg/m2) και η περιφέρεια μέσης είναι μικρότερη από 88cm (για γυναίκες) ή 102 cm (για άντρες), το βάρος σας θεωρείται φυσιολογικό και υγιές.Προσπαθήστε να τρέφεστε ισορροπημένα και δώστε έμφαση στο να εντάξετε τη σωματική δραστηριότητα ως τρόπο ζωής.
  • Εάν ο ΔΜΣ είναι φυσιολογικός και η περιφέρεια μέσης είναι μεγαλύτερη από τα φυσιολογικά όρια, θα πρέπει να δώσετε έμφαση στον τρόπο που τρέφεστε και ασκήστε. Προσπαθήστε να έχετε 4-5 γεύματα καθημερινά, βελτίωσε την ποιότητα και την ποσότητα των λιπαρών που καταναλώνετε, βάλτε 5 φρούτα και λαχανικά ημερησίως και δοκιμάστε να βάλετε συστηματικά κάποια δραστηριότητα ή ένα ενεργητικό χόμπι στην καθημερινότητά σας.
  • Εάν ο ΔΜΣ είναι πάνω από 25 kg/ m2, τότε διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών, ανάλογα και με την περιφέρεια μέσης. Επισκεφτείτε το γιατρό και στη συνέχεια έναν διαιτολόγο που εξειδικεύεται στην απώλεια βάρους μέσω αλλαγής διατροφικής συμπεριφοράς (διατροφής), βάλτε εφικτούς στόχους και ξεκινήστε!

 Σιούνας Αγησίλαος


About the Author

about-woman
about-woman


0 Comments



Be the first to comment!


You must be logged in to post a comment.

love-animals-gr